מחקר
תפקידו העיקרי של מכון סברדלין הוא תמיכה במחקר על אודות ההיסטוריה והתרבות של אמריקה הלטינית. במסגרת המכון מתקיים סמינר מחקר שנתי, אחת לשבועיים, המכנס את תלמידי התואר השני והשלישי.
המכון מספק תמיכה לפרסומים ומחקרים של עמיתי המחקר, מזמין חוקרים מהארץ ומחו"ל להציג את מחקריהם, וכן מקיים מפעם לפעם כנסים מקומיים ובינלאומיים בנושאי אמריקה הלטינית.
עבודות דוקטורט שהושלמו |
||
---|---|---|
אדריאן קרופניק (2019) |
בין שתי מולדות: ארגנטינים יהודים שהיגרו לישראל ושבו לארגנטינה, 1948-2006 |
|
פאבלו בורנשטיין (2019) |
גילויה מחדש של אל-אנדלוס: המורשת המוסלמית ומקומה בדיון האינטלקטואלי על הזהות הלאומית הספרדית, 1859-1936 |
|
אנריקה מרטינז-רואיז (2018) |
לבנות בית, לבנות עיר: חברות נדל"ן שהקימו מהגרים יהודים כאסטרטגיית השתלבות חברתית בעיר בוגוטה, קולומביה, 1889-1933 |
|
מריוס קלצ'וויאק (2017) |
המשא ומתן על זהויות טרנס-לאומיות: פולאקוס יהודים, ארגנטינה ו"היידישלאנד", 1914-1939 |
|
יעל מבט (2016) |
לשמור שבת בהרי האנדים: המיסיון האדוונטיסטי של היום השביעי לאלטיפלאנו של פרו ובוליביה, 1909-1930 |
|
אריאל נויחוביץ (2016) |
Viva Berón: השתלבות פוליטית של ארגנטינים-ערבים בתנועה הפרוניסטית, 1945-1955 |
|
יונית רוקי-מנשה (2016) |
כדורגל והשתתפות פוליטית: המועדונים של סביליה וההתפתחותה של חברה אזרחית בתקופת הפרנקואיזם והמעבר לדמוקרטיה בספרד |
|
קלאודיה שטרן (2016) |
בין השמיים לארץ: מגזרי הביניים - זהויות מקוטעות בסנטיאגו דה צ'ילה, 1932-1962 |
|
גיא סיטון (2015) |
רוחות הרפאים של העבר והאתגרים בני הזמן במזרח התיכון: יחסי ישראל-ספרד, 1956-1992 |
|
עתליה שרגאי (2013) |
מעבר לקשת בענן: הגירה, חיים והזדהויות בקרב אזרחי ארה"ב בקוסטה ריקה, 1945-1980 |
|
גבי אהרוני-יונס (2012) |
חתרנות, דיאלוג או חיזוק הקונצנזוס: היברידיות, זהויות קולקטיביות ונרטיביזציה היסטורית בטלנובלות ארגנטיניות |
|
אביב כהן (2012) |
אש בחצר האחורית: ארה"ב והעיתונות האמריקנית לנוכח התסיסה המהפכנית באגן הקריבי בימי המלחמה הקרה |
|
ליאור בן דוד (2011) |
אינדיאנים ואינדיחניסטים בשדה המשפט הפלילי: המקרים של מקסיקו ופרו, 1910-1960 |
|
מאיר יקטר (2011) |
אורוגוואי: מדמוקרטיה לאוטוריטריזם של טררה ובחזרה |
|
לאנדרו קירשנבאום (2011) |
המקורות למשטר הדיכוי האורוגוואי: שימושים ותפיסות של אלימות, 1945-1968 |
|
נאואל ריבקה (2010) |
משטר צבאי ותקשורת המונים בברזיל, 1964-1979: עלייתה והתבססותה של רשת הטלוויזיה 'גלובו' |
|
תמר גרובס (2009) |
כישלון והישגיו: תנועת המורים בתקופת המעבר לדמוקרטיה בספרד, 1970-1983 |
|
קלאודיה קדר (2009) |
השגרתה של תלות: ארגנטינה וקרן המטבע הבינלאומית, 1944-1977 |
|
ליאור רבי (2009) |
משנתו של חוסה אורטגה אי גאסט: היסטוריה, פוליטיקה ופילוסופיה, 1902-1933 |
|
ענבל עופר (2007) |
גיבושה של אליטה פוליטית נשית בספרד של פרנקו: ההנהגה הלאומית של הסקציה הנשית של הפלנחה, 1936-1977 |
|
סילבינה שמע-גסר (2007) |
בין מהותנות למודרניות: אסתטיקה, זהויות ופוליטיקה בסצנה התרבותית של מדריד, 1923-1936 |
|
אפרים דוידי (2006) |
פרוניסטים ומהפכנים: המאבק על ההגמוניה ותמורות דוריות בתנועת הפועלים הארגנטינאית, 1966-1976 |
|
רוזלי סיטמן (2002) |
ויקטוריה אוקאמפו וכתב העת סור :בין אירופה לבין אמריקה, 1931-1955 |
|
צבי טל (2002) |
קולנוע, תלות תרבותית ומחאה פוליטית: המאבק לעיצוב זהות לאומית בארגנטינה ובברזיל |
|
מרסלו בלידשטיין (2000) |
החוקה כמכשיר לאינטגרציה לאומית: מקסיקו המהפכנית, 1917-1924 |
|
חררדו לייבנר (1998) |
מיתוס הסוציאוליזם האינדיאני של חוסה קרלוס מריאטגי: מקורות והקשרים פרואנים |
|
אסתי ריין (1998) |
פרוניזציה ודה-פרוניזציה של מערכת החינוך הארגנטינית, 1946-1962 |
|
עידית גיל (1998) |
לאומיות וצדק חברתי בשמאל האינטלקטואלי בארגנטינה: מקורות לאידיאולוגיה הפרוניסטית, 1894-1947 |
|
איתן גינזברג (1996) |
אידיאולוגיה אגררית וגורל פוליטי במקסיקו, 1928-1934: לזרו קרדנס ואדלברטו טחדה |
|
רענן ריין (1992) |
הצלתו של רודן: הברית פרנקו-פרון ויחסי ספרד-ארגנטינה, 1946-1955 |
|
עבודות מאסטר שהושלמו |
|
---|---|
ליליה שטדלר (2020) |
הגירה טרנס-אטלנטית, נטישה וגירושים בין פולין לארגנטינה, 1918-1939 |
מעיין נהרי (2017) |
משרתת אני לא רוצה להיות: עובדות משק הבית בבואנוס איירס בשנות השישים של המאה ה-20 |
ג'ואו קואץ' מירגיה (2017) |
החובבנות וערכה: הנרטיבים על תהליך ההתמקצעות בכדורגל בריו דה ז'ניירו, 1913-1933 |
אימאן מנסור (2017) | אנדרס בייו: כותב את דרכה של אמריקה הספרדית אל הציוויליזציה, 1810-1865 |
עמרי אלמלח (2016) |
לבנונים במפגש הגבולות של ארגנטינה-פרגוואי-ברזיל |
ענת סטולרסקי (2011) |
זרים בשירות השחרור: כמרים זרים בשכונות העוני של לימה, 1968-1983 |
סיגלית סבטליט (2010) |
המורליזם המקסיקני והאמנות האירופאית: השפעה סגנונית ויצירה חדשה, 1924-1920 |
אילן דינר (2010) |
אימפריאליות מקצועית: המרינס, התמקצעות והכיבושים של ארה"ב במרכז אמריקה ובקריביים, 1916-1934 |
דניאל קרסל (2009) |
כולנו היינו קורבנות, איש אינו אשם: אסטרטגיות לקידוד מחודש של זיכרון מלחמת האזרחים בתקופת המעבר לדמוקרטיה בספרד, 1976-1982 |
יעל מבט (2008) |
ה"אינדיאני" וה"כובש" – הבנייתו של האחר והבניית העצמי: כיבושה של אמריקה, 1492-1521 |
בת-שבע רגב (2007) |
ארה"ב והפוליטיקה הקובנית, 1952-1961: הגנת הדמוקרטיה? |
עתליה שרגאי (2006) |
אנשי הבננות: יצירתה של תרבות קולוניאלית – ה"יונייטד פרוט קומפאני" במרכז אמריקה, 1900-1960 |
שרי שנער (2006) |
יוזמות קובניות להסכמים בשווקי הסוכר הבינלאומיים, 1926-1933 |
ליאור בן דוד (2006) |
בני-תרבות, פראים ומתורבתים-למחצה: האינדיאנים במשפט הפלילי של פרו, 1915-1940 |
אורי רוזנהק (2005) | בין שתי ערים: יריבות רגיונאלית ועצמאות פריפריאלית ב"מולדת הישנה" הצ'יליאנית, 1810-1814 בהנחיית ד"ר חררדו לייבנר |
עזר וירבה (2005) | קויבה, הקדמה: סיפורה של מושבת העונשין בפנמה, 1919-1935 בהנחיית ד"ר חררדו לייבנר |
ברק אפיק (2004) |
פולחן קורבן האדם במערכת הקווים הקדושים של העיר קוסקו באימפריית האינקה של המאה ה-16 |
אביב כהן (2003) |
מהפכה ומנהיג בכותרות: קובה, פידל קסטרו והעיתונות האמריקנית |
תמר גרובס (2002) |
המורה כסוכן של תרבות חלופית: "תנועת המורים" בתקופת המעבר לדמוקרטיה בספרד (סלמנקה, 1970-1979( |
ענבל עופר (2002) |
"אישה חדשה" למען "ספרד חדשה": ארגון הנשים של תנועת הפלנחה הספרדית ועיצובה של זהות נשית חדשה |